10 rad od Królowej Porządku – Jak posprzątać szybko kuchnię metodą Konmari

Masz czasem wrażenie, że w twojej kuchni znajduje się wiele niepotrzebnych przedmiotów? Chciałabyś się czegoś pozbyć, ale w ostatniej chwili myślisz: „to może mi się jeszcze przydać”?

Poznaj sprzątanie metodą Konmari i przekonaj się, jak wiele zbędnych akcesoriów znajduje się w twojej kuchni.

Marie Kondo jest wpływową Japonką, która zajmuje się organizowaniem wnętrz i ich skutecznym sprzątaniem. Od stycznia 2019 roku jej książki sprzedały się w nakładzie ponad 8 milionów na całym świecie, gdyż są tłumaczone na wiele języków.

Nawet na popularnej platformie Netflix możemy obejrzeć program „Condo Cleaning”, w którym to możemy zobaczyć najbardziej spektakularne transformacje mieszkań oraz praktyczne porady od samej mistrzyni sprzątania.

Jedną z głównych zasad, którymi kieruje się Marie Kondo, jest to, że w naszym domu powinny znajdować się jedynie takie rzeczy, które przynoszą nam radość. Według jej teorii zbyt wiele niepotrzebnych gratów odwraca naszą uwagę od tego, co jest tak naprawdę istotne w życiu codziennym.

Myślisz, że w twoim mieszkaniu niewiele da się zmienić? Zapoznaj się z kilkoma głównymi zasadami metody Konmari i zobacz, jak poprawić swoją jakość życia!

Główne zasady sprzątania metodą Konmari

Strategia

Najważniejszym punktem jest dobra organizacja, która może w znaczący sposób ułatwić nasz proces sprzątania. Na wstępie powinnaś uświadomić sobie, że w twoim domu jest zbyt wiele rzeczy, które tak naprawdę nie są ci potrzebne.

Gdy dojrzejesz do tej decyzji, po prostu usiądź i stwórz swój własny plan sprzątania. Podziel przestrzeń mieszkalną na kilka stref i staraj się poświęcić każdej z nich około 20 minut dziennie. Sukcesywnie doprowadzaj swoje mieszkanie do porządku, ponieważ nikt nie jest w stanie zmienić całego wnętrza w jeden dzień.

Stwórz także listę, na której będziesz odhaczać wykonanie zadania. Sprawi ci to dużo radości i satysfakcji z tego, że udało ci się wykonać zaplanowane prace.

Radość

Jak zostało już wspomniane, w domu powinny znajdować się tylko te rzeczy, które przynoszą nam radość. Usiądź w kuchni, przejrzyj wszystkie akcesoria i zastanów się, które z nich tak naprawdę są ci potrzebne. Nie musisz wyrzucać zbędnych rzeczy – być może przydadzą się komuś z twoich bliskich lub sąsiadów. Zawsze możesz oddać je również dla potrzebujących rodzin.

Praktyczność

Przejrzyj wszystkie akcesoria kuchenne i sprawdź, ile ich masz. Bardzo często okazuje się, że w szufladach mamy kilka desek, trzy trzepaczki do jajek lub pięć łyżek wazowych. Zostaw tylko te, których naprawdę używasz, a resztę po prostu oddaj.

W internetowych sklepach bardzo często kupujemy rzeczy, które później okazują się jedynie kurzącym się akcesorium. Specjalne noże, różne skrobaczki czy dziesiątki pojemników okazują się po prostu zbędne. Przed kolejnymi zakupami dwa razy zastanów się, czy naprawdę tego potrzebujesz. Jeśli masz w swoim domu takie rzeczy, to spróbuj się ich pozbyć.

Lodówka

Porządek powinnaś mieć także w swojej lodówce. Przejrzyj jej zawartość, bo bardzo często zdarza się tak, że trzymamy w niej zapomniane słoiki, sosy lub przetwory, których termin ważności już dawno minął. Staraj się także przekładać żywność do specjalnych pojemników i utrzymywać porządek.

Niechciani sąsiedzi

Czasem w naszych mącznych i makaronowych produktach lubią zagnieździć się nieproszeni goście. Przejrzyj wszystkie opakowania tego typu i zobacz, czy nie zamieszkały w nich robaki, mole lub ćmy.

Pamiątki

Wielu z nas posiada w swoim domu pamiątkowe zestawy porcelany lub inne prezenty od babci.

Często są one niestety niekompletne, dlatego też może zamiast kurczowego trzymania ich w szafce warto je wykorzystać w inny sposób? Bardzo fajnym i oryginalnym pomysłem będzie użycie ich jako doniczki, które będą wyglądać niezwykle i klimatycznie.

Racjonalność

Staraj się równomiernie wykorzystywać dostępną w kuchni przestrzeń. Zapewne w większości z kuchennych szafek da się zawiesić dodatkowe organizery, które pozwolą nam lepiej zagospodarować miejsce i utrzymać porządek.

Staraj się poukładać wszystko tak, aby późniejsze sprzątanie było bardzo łatwe i szybkie.

error: Treść zabezpieczona !!